Translate

duminică, 23 iunie 2013

MARCI AUTO DEMULT UITATE

Automobile de exceptie, brand-uri care au fost "inghitite" de concurenti mai puternici, modele speciale care poate au revolutionat industria auto a momentului, designeri auto vizionari si dotari de "neinchipuit" pentru acel moment.MARCI CARE NU MAI EXISTA DAR NU POT FI UITATE.






Voi incepe cu modelul de exceptie denumit        LA SALLE
Acesta a fost executat de Cadillac pentru piata europeana intre 1927 si 1939, fiind extrem de "indraznet" prin culorile alese si prin campaniile agresive de promovare.










Inca de la inceputul secolului trecut, mai exact in 1900, aparea De Dion-Bouton care a fost cel mai mare producător de automobile din lume. A insemnat trecerea de la trasura cu motor la viitorul autovehicul, ajungind sa vinda pe baza "de comanda", asta poate si datorita colaborarii cu o firma specializata in promovari de produse.










Frazer Nash lansa in 1930 acest poster cu adevărat încântătoar oferind clientilor imagini cu toate modelele produse, inclusiv un monopost, apoi Ulster 100, Colmore, Falcon, Shelsley și TT Replica. Pe linga "calitatile" fiecarui model afisul prezenta inclusiv prețurile de vinzare. Doar ca a durat foarte putin, iar acum orice informatie referitoare la Frazer Nash Motor Cars este foarte prețuită și foarte căutata. Inca din acel moment, monopostul prezentat de ei a fost denumit de presa de specialitate "capsula  timpului". 


HILLMAN - 1934





O data cu trecerea timpului, datorita "invaziei" de firme producatoare, apare concurenta, ceea ce duce la modificari ale imaginilor de promovare.HILLMAN este cel mai bun exemplu, putindu-se vedea transformarea afiselor, de la influențele Art Deco la varianta extrem de tehnica a prezentarii unui detaliu.
Sloganul firmei suna astfel: "Aceste masini răspund la atingere în mod adevărat

Lagonda venea cu doua modele Saloon si Tourer. Ambele extrem de spectaculoase si care puteau fi achizitionate pentru doar 1.085 și 1.000 de lire sterline fiecare, atunci când sunt noi ( spunea la acea vreme posterul de prezentare ). Interesant este ca ilustrațiile au fost inițial executate in creion, posterul de prezentare cuprinzind scheme de culori, caietul de sarcini, dotari standard si recomandate


STANDARD
Firma britanica a produs aceste modele incepind cu anul 1931. La acel moment erau prezentate ca fiind "toate britanice și toate populare." Firma Standard Motor Co fost înființată în 1903 dar doar dupa aproximativ 30 de ani a reusit sa devina un succes cu aceste modele. Din păcate nu pentru mult timp, insa ne-au ramas aceste imagini pentru a ne aminti cu placere cât de minunate au fost masinile britanice o dată.



Au trecut anii si a aparut Riley Pathfinder cu un motor incredibil de 2.5 litri. Cu o viteza maxima de 100 mile, acesta a fost utilizat pe scară largă de către poliția britanică. Lansat în 1953 și disponibil în maro, negru, verde, albastru sau gri, producția a continuat până în 1957. Masina din fundal este varianta initiala de Pathfinder cu motor de 1.5 litri.





Acesta este posterul de prezentare pentru modelul Riley de 1,5 litri aparut in 1960. În 1890, William Riley a început sa produca tricicluri, apoi motociclete, autoturisme și chiar motoare de avion. Ulterior Organizația Nuffield a achizitionat numele Riley pentru 1 lira. Poziționat între MG și Wolseley, cele mai multe modele Riley au fost de fapt versiuni ale  modelelor Austin / Morris. Potențiali cumpărători  ar fi fost atrași de originalul acestui poster care era cu mândrie afișat în showroom-uri BMC in anii '60, atunci când un Riley de 1.5L putea fi achizitionat cu 714 lire sterline.

 

Sunbeam Talbot a avut cele mai bune schite executate in creion scotind in evidenta calitățile splendide ale "razelor de soare", intrucit avea acoperis pliabil pentru modelele Sport și Saloon (dotare de exceptie pentru anul 1938). 
"Încerca un Sunbeam Talbot azi", exclamă linia de publicitate din partea de jos a posterului.




Triumph.TR4 Triumph a fost introdus în septembrie 1961 pentru a înlocui deja cunoscutul TR3. Caroseria a fost proiectat de italianul Giovanni Michelotti care a venit cu o "inovatie" și anume "eleganta umflatura" în capota pentru a se potrivi carburatoarele gemene montate pe acest model.Totodata, modelul TR4 venea din dotarea de serie cu un motor de 2138 cc si o viteza de top de 110 mile.










Willys Jeepster. Lansat in data de 03 aprilie 1948 și purtind numele de cod "VJ", Willys Jeepster a fost privit ca o mare realizare si un succes asigurat, dar promovarea a fost prost făcuta, iar, ca atare, vanzarile au fost dezamagitoare. Willys-Overland credea că piața pentru Jeep-ul  militar ar fi limitata doar la agricultori și silvicultori insa, cu toate acestea, Jeepster a fost oferit doar cu tracțiune spate și un motor 72 de cai subalimentat. Sau vindut totusi 19.132 buc. iar producția a încetat în 1950. Astăzi, Jeepsters sunt foarte căutate de către pasionații de Jeep, avind preturi de achizitie foarte mari.





Armstrong Siddeley

Si am sa inchei cu aceste douăsprezece noi modele, colorate si cu dotari de exceptie pentru acel moment ( 1935 ) nelipsind si doua modele decapotabile. Acest poster este minunat și demonstrează într-adevăr automobile britanice au fost extraordinare inca de atunci.Dotarile standard erau subliniate in acele mici "ferestre" dintre imagini, exemplificind tablouri de bord, grile de radiator, tapiterii din piele,etc.Ce este mai interesant la acest "fluturas" de prezentare ( tiparit in acel moment intr-o suta de mii de exemplare ) sunt extrase din scrisori originale (  apare scris in partea de jos) ale diversilor proprietarii de autoturisme ARMSTRONG, ce ofereau marturii sau intimplari amuzante legate de aceste masini


PE WWW.NOVACONCEPTSHOP.COM 
SE VOR COMERCIALIZA MINIATURI ALE AUTOTURISMELOR CELEBRE
sau
MAGAZINU'  CU  DETOATE
PIATRA NEAMT - STEFAN cel MARE, 7


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu