Translate

luni, 24 iunie 2013

"Crimpeie" de istorie automobilistica in ROMANIA



În 1904, în Bucureşti, s-au pus bazele Automobil Clubului Român. Acesta s-a numărat printre primele zece cluburi de acest fel din Europa şi printre primele 14 din lume. Ca urmare a numărului crescut de accidente, în 1906 era publicat "Regulamentul poliţiei rulajului şi circulaţiei pe căile publice", iar în anul următor se dădeau primele examene de conducere. În 1913, se instalau primele indicatoare de circulaţie.







In schimb, autoritatile din Iaşi simt şi ele schimbarea vremurilor. În 1908, Prefectura oraşului Iaşi cerea Ministerului de Interne să intermedieze cumpărarea unei trăsuri-automobil în schimbul sumei de 20.000 lei. Cumpărarea maşinii trebuia să se facă "neîntârziat deoarece acest mijloc de transport era necesar mai ales împrejurărilor de faţă".
În perioada 1906-1913 în România numărul autovehiculelor a crescut de la 150 la 1.300. Cele mai multe maşini erau în Ilfov 50, Iaşi 30, Brăila 25, Prahova 21. În perioada interbelică cele mai răspândite tipuri de maşini erau Ford T, Nash Four, Chevrolet Superior, Renault, Fiat, Chrysler, Studebaker Erskine, Mercedes sau Citroen. Maşina, la fel ca şi trăsura altădată, devenea un semn al bunăstării, o marcă socială.




 Miniatura auto din acea perioada
135 RON







1896: mare minune
Inginerul ieşean Dumitru Văsescu a construit în 1880 la Paris, unde studia ingineria, un automobil cu abur care era considerat cea mai performantă maşină de acest fel din acea vreme. În 1896, la întoarcerea în ţară, Văsescu aducea cu sine şi maşina sa care stârnea curiozitatea şi admiraţia trecătorilor.
Primele maşini au fost aduse la noi din ţări precum Franţa, Anglia, Germania şi mai apoi chiar din Statele Unite. La început, automobilul a fost privit cu scepticism, de mulţi, din cauză că era destul de greu de întreţinut. Modelele lansate de Oldsmobile, Cadillac, Rolls-Royce sau Ford făceau deliciul personalităţilor excentrice. Începând cu deceniul al doilea al secolului XX, modelele se diversifică, iar întreţinerea vehiculului devine mai puţin costisitoare.



Pe www.novaconceptshop.com
miniaturi auto retro, realizate din metal si plastic, cu detalii de exceptie, la scara 1:32 sau 1:18 cu preturi cuprinse intre
135 - 250 RON
  






Raliul Iaşi-Monte Carlo
La 25 ianuarie 1930 în Iaşi se dădea startul faimosului raliu Monte Carlo. Participanţii care aleseseră să plece din Iaşi trebuiau să parcurgă ruta Lwow, Varşovia, Berlin, Bruxelles, Paris, Lyon, Monte Carlo. Semnalul de plecare s-a dat din faţa fostei clădiri a Jockey Club-ului - pe locul căreia se află astăzi Casa de Cultură a Studenţilor. Printre cei care au luat startul din Iaşi s-a numărat şi câştigătorul cursei, francezul Hector Petit, care a condus o maşină Licorne. Petit era prieten cu inginerul ieşean Constantin Zarifopol (unchiul criticului literar Paul Zarifopol) care era, la rându-i, pilot de curse. În semn de amiciţie, Hector Petit îi va dărui acestuia o fotografie de-a sa la bordul maşinii câştigătoare, cu dedicaţie.
Petre Cristea a fost singurul român care a câştigat celebrul raliu Monte Carlo în anul 1936. Victoria lui Cristea a constituit şi prima victorie a firmei Ford în renumita competiţie. Automobilul, un V8 de 95 CP, se remarca printr-o caroserie special concepută, din materiale de aviaţie. 

 










Copii in miniatura ale modelelor celebre din anii 1920 - 1940 de vinzare pe www.novaconceptshop.com





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu