Faleristica are
drept obiect studiul ordinelor, decoratiilor și medaliilor.
Aportul acestei științe auxiliare este să descifreze și să înțeleagă prezența
ordinelor, decorațiilor și medaliilor pe diferite suporturi (tablouri,fotografii,
acte, monumente). Mai general, să ajute munca istoricului oferindu-i unelte de
datare.
Cuvântul românesc faleristică
provine din cuvântul francez phaléristique : „falere”
( care, în antichitate desemna o medalie de aur care se dădea soldaților romani
ca premiu și care era purtată la gât, ca pandantiv sau aplicată pe harnașament,
sau ca ornament )
Asemănarea medaliilor cu monedele se oprește la aspectul general, acestea fiind tot un disc cu reprezentări și text în relief, și la modul de realizare, pentru că medaliile nu au putere de circulație.
Medaliile au avut o largă
răspândire în antichitate. În timpul Renasterii,
moda lor a revenit, mulțumită lucrărilor lui Pisanello, care a
creat o medalie celebră, dedicată imparatului bizantin Ioan Paleologul in 1438, a cărei largă
răspândire a condus la o emulație în rândul multor italieni.
Expunem spre vinzare medalii din anul 1964 cu ocazia aniversarii a 20 de ani de la 23 august 1944
Cu ocazia aniversării s-au
decernat mii de medalii. Prin decretul Consiliului de Stat, au fost distinse cu
ordine ale Republicii Populare Române (RPR) peste 7.000 de persoane şi s-au
acordat circa 7.500 de medalii. S-au mai acordat Ordinul „Apărarea Patriei”,
„Ordinul Muncii”, „Medalia a XX-a Aniversare a Eliberării Patriei”. Artiştii,
oamenii de ştiinţă, medicii, profesorii universitari au fost laureaţi cu
diverse premii de stat şi titluri „emerite”.
10 euro
20euro
Pentru cea de-a XXV-a aniversare, medaliile au fost impartite unui nr mai mic de persoane, dar ziua de 23 august 1969 a insemnat altceva:
Uzina de Autoturisme Piteşti a
prezentat prima Dacia 1300, în cadrul paradei de "23 August". Automobilul a mai fost expus în
acelaşi an şi la Salonul Auto de la Paris şi la cel de la Bucureşti. Acest
automobil bazat pe Renault 12 era cel mai modern fabricat în Europa de Est.
Principalele variante disponibile dupa un an (1970) erau cea de bază 1300, 1300L (de la
lux) şi 1301LS care venea cu lunetă încălzită, radio şi un interior mai calitate,
la această versiune, insa, clienţii obişnuiţi nu aveau acces.
50 euro
Miniatura Renault 12 Gordini realizata din metal si plastic la scara 1:18
MULT MAI MULTE PRODUSE
IN CURIND,
PE WWW.NOVACONCEPTSHOP.COM
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu